Algemene voorwaarden.

Service.

Wij streven ernaar om een goede en langdurige relatie met u op te bouwen. Het is altijd ons doel om de beste kwaliteit van zorg te leveren, zoals u van ons mag verwachten. Om u de beste zorg te kunnen bieden, verwachten wij ook een aantal zaken van u. De kwaliteit van onze zorg is immers sterk afhankelijk van goede communicatie en onderling vertrouwen.

Afspraken.

Het kan voorkomen dat u een afspraak moet annuleren. Wij verzoeken u vriendelijk om afspraken minimaal 48 uur van tevoren te annuleren. Dit geeft ons de mogelijkheid de voor u gereserveerde tijd aan een andere patiënt aan te bieden. Indien u dit niet tijdig doet, zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen. De kosten worden berekend op basis van een tarief per 5 minuten, met een maximum dat gelijk is aan het tarief dat redelijkerwijs voor de behandeling in rekening had kunnen worden gebracht. Deze kosten kunnen niet worden verhaald op uw zorgverzekering.

Indien u herhaaldelijk niet op afspraken verschijnt zonder voorafgaande annulering, kunnen wij concluderen dat er geen sprake is van een vertrouwensrelatie. In dat geval behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt.

E-mailherinnering.

Ter ondersteuning van onze service ontvangt u van ons een e-mailherinnering voor uw afspraken. Hier kunnen echter geen rechten aan worden ontleend. Wanneer u geen herinneringsemail ontvangt, betekent dit niet dat de afspraak niet doorgaat. Het blijft altijd uw verantwoordelijkheid om de afspraak tijdig na te komen.

Lang niet geweest.

Als u langer dan twee jaar niet bij ons bent geweest, is het noodzakelijk om een nieuwe intake-afspraak te maken. Dit stelt ons in staat om uw gebitssituatie opnieuw te beoordelen.

Deelbehandelingen door andere tandartsen.

Indien u deelbehandelingen door een andere tandarts buiten onze praktijk laat uitvoeren, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele klachten die voortvloeien uit deze behandelingen, noch voor problemen die hieruit kunnen ontstaan.

Polisvoorwaarden.

Als u twijfelt over de vergoeding van een behandeling door uw zorgverzekeraar, verzoeken wij u om vooraf een kostenbegroting aan te vragen bij uw tandarts en te informeren bij uw zorgverzekeraar over de vergoeding. Dit voorkomt eventuele misverstanden of teleurstellingen achteraf.

Huisdieren.

Huisdieren zijn in onze praktijk niet toegestaan, behalve wanneer het gaat om een gecertificeerde hulphond.

Gebruik van mobiele telefoon.

Wij verzoeken u vriendelijk om uw mobiele telefoon tijdens behandelingen op stil te zetten of uit te schakelen, zodat de behandeling zonder afleidingen kan verlopen.

Overdracht patiëntendossier.

In verband met de geldende privacywetgeving wordt uw patiëntendossier niet automatisch overgedragen aan een nieuwe zorgverlener. U kunt schriftelijk of via e-mail een verzoek indienen om uw dossier op te vragen. Wij zullen het dossier dan aan u of uw nieuwe tandarts overhandigen, mits u hiervoor uitdrukkelijk toestemming geeft.

Garantie.

Tandheelkundige behandelingen zijn medische procedures. Ondanks uiterste zorgvuldigheid van onze zorgverleners, kan de uitkomst van een behandeling nooit met volledige zekerheid worden voorspeld. Voor zover mogelijk zullen wij u voorafgaand aan de behandeling informeren over de risico’s die eraan verbonden zijn. Mocht een tandheelkundige behandeling niet de duurzaamheid hebben die u er redelijkerwijs van kunt verwachten, zal de vorm van garantie in een gezamenlijk gesprek tussen partijen besproken worden.

Veiligheid.

Wij streven naar een veilige en respectvolle omgeving voor iedereen die zich in onze praktijk bevindt. Wij hanteren gedragsregels en veiligheidsmaatregelen om dit te waarborgen. Wij tolereren geen discriminatie, agressie, geweld of ongewenst (seksueel) intimiderend gedrag in welke vorm dan ook. Indien dergelijk gedrag zich voordoet, kan dit leiden tot een aantekening in ons systeem of tot ontzegging van toegang tot de praktijk. Wij verzoeken u tevens om de privacy van andere patiënten en ons personeel te respecteren. Het maken van camerabeelden of video-opnames is niet toegestaan, noch het verspreiden van dergelijke beelden.

Aansprakelijkheid.

Onze praktijk is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van persoonlijke eigendommen die u meebrengt naar de praktijk.

Klanttevredenheid.

Wij meten regelmatig de klanttevredenheid om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van onze patiënten. U kunt uw feedback altijd delen met onze receptioniste/assistente of met uw behandelaar.

Klachtenregeling.

Hoewel wij ons uiterste best doen om u van de beste zorg te voorzien, kan het voorkomen dat u niet geheel tevreden bent. Heeft u een klacht, bespreek deze dan eerst met uw tandarts. Indien we er samen niet uitkomen, kunt u zich wenden tot de KNMT Klachtenregeling voor patiënten. U kunt telefonisch advies inwinnen via het Tandheelkundig Informatie Punt op 0900-2025012.