de praktijkregels
Wij streven er naar een goede en langdurigige relatie met u op te bouwen. Het is te allen tijde ons doel om de beste kwaliteit en zorg te leveren, zoals u dat van ons mag verwachten. Om u van de beste zorg te kunnen voorzien verwachten wij ook een aantal zaken van u. De kwaliteit van onze zorg is namelijk in hoge mate afhankelijk van goede communicatie en onderling vertrouwen.
- Afspraken: Het kan voorkomen dat u uw afspraak moet annuleren. Wij vragen u om uw afspraak minimaal 48 uur van te voren te annuleren, dan kunnen we de voor u gereserveerde tijd nog voor iemand anders reserveren. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zijn wij genoodzaakt deze tijd bij u in rekening te brengen. Deze kosten kunt u niet verhalen bij uw zorgverzekering.
- Lang niet geweest: Bent u langer dan twee jaar niet geweest, dan zullen wij opnieuw een intake afspraak moeten maken om uw gebitssituatie te beoordelen.
- Deelbehandelingen: Indien u deelbehandelingen door een andere tandarts buiten onze praktijk laat uitvoeren zijn wij niet verantwoordelijk voor en aansprakelijk bij eventuele klachten die voortvloeien of voort kunnen vloeien uit deze behandelingen.
- Polisvoorwaarden: Twijfelt u of de kosten van de behandeling door uw zorgverzekeraar worden vergoed, vraag dan een kostenbegroting aan bij uw tandarts en informeer bij uw zorgverzekeraar over de eventuele vergoeding. Dit voorkomt teleurstelling en misverstanden achteraf.
- Klachtenregeling: Wij streven naar een goede en langdurige relatie met u. Heeft u onverhoopt toch een klacht of onvrede over bepaalde zaken bespreek dit dan met uw tandarts. Mochten wij er samen niet uitkomen dan zijn wij aangesloten bij de KNMT-klachtenregeling voor patiƫnten. U kunt dan telefonisch advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt, tel: 0900-2025012